Geraardsbergen - Ste.Genevieve - Reisverslag uit Geraardsbergen, België van Marianne & Clemens Ham - WaarBenJij.nu Geraardsbergen - Ste.Genevieve - Reisverslag uit Geraardsbergen, België van Marianne & Clemens Ham - WaarBenJij.nu

Geraardsbergen - Ste.Genevieve

Blijf op de hoogte en volg Marianne & Clemens

09 Mei 2014 | België, Geraardsbergen

Vervolg:
Door een hinderlijke storing van de website is alleen het eerste deel op mijn blog gekomen en de rest niet, dus ik schrijf nog even verder.

Het weer is de laatste dagen erg wisselend: mooie dagen zoals vandaag worden afgewisseld met dagen van veel regen. De wind is vrij krachtig 4-5 Bf en is steeds zuidwestelijk, dus flinke tegenwind. Deze wind is met name erg hinderlijk op de grote uitgestrekte vlakten en de heuvels waar we nu doorheen rijden.
De natuur is mooi, alles bloeit. De bermen staan vol met bloeiende begroeiing en ook de akkers staan vol. Vandaag een enorm veld gezien waarin vlas bloeide maar ook talrijke heuvels geel van het bloeiende koolzaad.
We slapen op heel verschillende adressen. Van een luxueus hotel in Geraardsbergen tot een low budget hotel in Compiegne waarin alles, maar dan ook alles low budget was gehouden. In een 431 jaar oud huis bij een particuliere mevrouw en een comfortabel B&B in Cambrai waar we extra dag zijn gebleven.
Over 2dagen verwachten we in Chartres aan te komen waar we dan ook weer 1 dag rust houden.
De stopplaatsen worden goed weergegeven op het bijgevoegde kaartje, met dank aan Joost.

• 10 Mei 2014 - 09:23

Jelke En Ton:

Hoi Marcle :)

Geweldige dappere fietsers! Leuk om jullie leventekens te lezen en jullie mooie foto's te zien!
    Sterkte met de wind weersomstandigheden en geniet van alles om je heen!
    Liefs Jelke en Ton

• 11 Mei 2014 - 14:44

Wies En Ad:

Heel goed gedaan tot nu toe !
    Dat stuk Noord Frankrijk heet niet voor niets "de hel van het Noorden" in wielerkringen, met die lange hellingen en bijna altijd wind tegen!
    Nog veel sterkte gewenst en natuurlijk ook genieten van deze unieke ervaring.

Groeten uit Mol,

Wies en Ad.

• 13 Mei 2014 - 13:31

Beate, Thom En Bianca:

Hallo Marianne en Clemens,

Vanuit de Startbaan volgen wij dagelijks jullie reisverhalen. Onze baas is toch de hort op. Het ziet er boeiend uit en uiteindelijk wordt het weer steeds aangenamer. Die regenbuitjes moeten jullie maar voor lief nemen. Hoe is het met de spieren? Wij zijn ook benieuwd hoe de fysieke belasting is.
    Geniet ervan en succes met de volgende etappes!

Beate, Bianca en Thom.

• 14 Mei 2014 - 14:46

Leo De Leede:

Hallo Marianne en Clemens,
    Als het goed is hebben jullie nu een lekkere rustdag in Chartres achter de rug. Dat was genieten zeker na zoveel dagen met matig weer. Maar de zonnebrand kun je nu uit de tas halen! Nog veel plezier en bedenk goed ....... jullie zijn kanjers!
    groetjes Leo en Rita