Amstelveen - Geraardsbergen - Reisverslag uit Geraardsbergen, België van Marianne & Clemens Ham - WaarBenJij.nu Amstelveen - Geraardsbergen - Reisverslag uit Geraardsbergen, België van Marianne & Clemens Ham - WaarBenJij.nu

Amstelveen - Geraardsbergen

Blijf op de hoogte en volg Marianne & Clemens

03 Mei 2014 | België, Geraardsbergen

We zijn zojuist aangekomen in Geraardsbergen, op de grens van Vlaanderen en Wallonië. De reis van huis naar hier is voorspoedig verlopen. Uitgezwaaid door de buren Hessel, Lillian en Marijke fietsten we gemakkelijk naar Leimuiden waar we getrakteerd werden op een plensbui van een uur. In Leiden werd het droog. We hebben ons verbaasd over de mooie natuur van het Groene Hart en de natuur zo vlak bij de grote steden.
Onze overnachtingsadressen wisselen sterk. De eerste nacht bij een broer van Marianne en zijn vrouw (zeer gastvrij onthaald en weer op de route gebracht), 2x bij particuliere adressen via Vrienden op de fiets, gisteren bij een fietshotelletje in Mechelen en vandaag in een hotel in Geraardsbergen
De kilometers rollen onder onze wielen door en we hebben nu ongeveer 320 gereden. Fietsen met een gps maakt het fietsen wel meer ontspannen dan alleen met een route boekje.
We komen dagelijks mensen tegen die ons aanspreken en vragen hebben over onze reis; soms rijden ze een stukje met ons mee en gaan dan weer hun eigen weg, soms spreken ze ons aan bij een stoplicht en gisteren werden we staande gehouden. Een Amerikaanse jongen was onderweg naar den Haag om vervolgens naar Turkije te gaan fietsen. We waren de eerste langeafstandsfietsers die hij tegen kwam en wilde graag een foto van ons drieën maken ( voor zijn plakboek) Vandaag werden we voor een fotograaf gevraagd om voor een Belgisch natuurtijdschrift een foto te laten maken.
Vanaf morgen zullen we voor enige tijd afscheid moeten nemen van het Nederland en ons moeten behelpen met ons abominabele Frans. We zien wel

• 03 Mei 2014 - 20:05

Corine Bakema:

Hallo SPORTIEVELINGEN, ik schrijf dit bewust met hoofdletters want dat jullie super sportief zijn bewijzen jullie!!!! Wij vinden het heel leuk de verslagen te lezen en de foto's te zien, zo kunnen we ook een beetje meeleven. Sterkte met het frans-spreken: c'est tres dificille en met: ' papa fume une pipe ' kom je niet ver haha. Gelukkig hebben jullie ook handen en voeten!!!!!

Heel veel plezier tijdens deze mega-fietstocht: route de bicyclette

• 03 Mei 2014 - 22:08

Joost:

Leuk om te lezen marcle. Echte fotomodellen op de fiets. Jullie gaan wel keihard zeg. We houden de website bij en genieten van jullie stekkie in Zeeland.
    Groet Joost

• 04 Mei 2014 - 12:52

Anja:

Zo, wielrenners, leuk om jullie eerste verslag te lezen. Fijn dat de start, afgezien van die regenbui, zo goed is verlopen. Jullie zien er echt professioneel uit hoor. Succes de komende tijd, goed weer en hopelijk geen lekke banden. We zien uit naar jullie volgende verslag. Veel liefs van ons, Hein en Anja

• 04 Mei 2014 - 13:36

Ans De Jong:

Wat een onderneming luitjes. Petje af! Ik blijf het volgen. Dat is op deze manier heel erg leuk! Sterkte met het Frans en voor nu een hele voorspoedig tocht.
    Hartelijke groet
    Ans de Jong.

• 04 Mei 2014 - 16:41

Marja :

Hi Clemens en Marianne

De kop is eraf. Jullie hebben er goed de vaart in. Begreep dat in Wallonië het al aardig bergachtig wordt.
    Succes en goed weer.
    Marja

• 04 Mei 2014 - 16:47

Feike:

Lieve Clemens en Marianne,

Wat zijn we trots op jullie! Fantastisch dat de eerste dagen al zoveel fietsplezier, mooie groene omgevingen, fijne overnachtingen, en lekkere Belgische bieren hebben gebracht. Dat belooft wat voor de komende tijd! Bijzonder ook om al die ontmoetingen met andere reizigers mee te maken: ze nemen vast even mooie verhalen mee als jullie.

Liefs,

Veel plezier!!

• 05 Mei 2014 - 18:58

Carolina:

Cher Marianne et Clemens,

Bon voyage dans la douce France!

• 05 Mei 2014 - 21:15

Mieke Jongerius:

Fantastisch om jullie zo te zien op de foto's en jullie verhaal. Echte avonturiers en met die GPS, dat geloof ik graag. Op kaart rijden met de fiets is eigenlijk niet te doen zo'n lange afstand.
    Veel plezier en nog vele ontmoetingen, groene omgevingen en belevenissen toegewenst.
    Groet, Gert en Mieke

• 05 Mei 2014 - 21:42

Leo En Monique:

Bonsoir Clemens en Marianne,

Dat ziet er serieus uit die outfit van jullie. Echt top.
    Leuk toch die reacties onderweg en de verschillende overnachtings plaatsen?
    In Geraardsbergen hadden wij een hotel voor ons alleen en werden flink in de watten gelegd!
    Maar nu komt het echte werk pas in Frankrijk, immens groot en pittige "heuveltjes"! ha, ha
    Benieuwd wat jullie daar weer gaan beleven.
    Geniet ervan en wij fietsen in onze gedachten een beetje met jullie mee.

Au revoir

• 06 Mei 2014 - 19:10

Rien En Gerda:

Marcle, (klinkt echt frans ) :),

Leuk zeg al de reacties van iedereen, mare 320 km in 5 dagen .... hoe snel willen jullie er zijn ;)

Veel plezier met iedereen die jullie ontmoeten.

Bon voyage Rien en Gerda

• 07 Mei 2014 - 11:06

Meriam En Theo:

Lieve Mar en Cleem,

Super dat jullie zo op drift zijn. Leuk om de reisverslagen te lezen. Zijn we er toch een beetje bij.
    Heel veel kracht en super genieten gewenst.

Kanjers!
    Liefs Meriam en theo

• 08 Mei 2014 - 19:01

Reind En Corine:

Hoi Marianne en Clemens,

Ik hoop dat jullie beter weer hebben dan wij hier in BH, want dit is niet leuk. Natuurlijk is het wel goed voor de tuin ( elk nadeel 'heb' zn voordeel).
    Wij wensen jullie nog veel goede kilometers toe!!!!

Gr. Reind en Corine

• 09 Mei 2014 - 18:35

Hans En Ineke:

Lieve Marianne en Clemens', ontzettend leuk om zo met jullie mee te leven. Geweldig dat jullie dit doen, wat een avontuur! Veel succes en geniet van alles wat jullie beleven. Groetjes uit Zwolle.

• 11 Mei 2014 - 21:30

Jaap & Ellen:

Leuk om jullie te volgen. Wij zitten in Domburg en wilden ook een beetje fietsen hier maar je waait hier uit je onderbroek, zo stormt het 8 Bf. Wat er gebeurt als je hier nu op een fiets gaat zitten willen we niet uitproberen. De stoere Zeeuwen hielden het ook bij de benenwagen.
    Chapeau voor jullie moed en zeker voor het traject door de hel van het noorden.
    Veel vals plat naar beneden gewenst.

Liefs,

Jaap en Ellen