Ste. Geneviève - Chartres - Reisverslag uit Chartres, Frankrijk van Marianne & Clemens Ham - WaarBenJij.nu Ste. Geneviève - Chartres - Reisverslag uit Chartres, Frankrijk van Marianne & Clemens Ham - WaarBenJij.nu

Ste. Geneviève - Chartres

Blijf op de hoogte en volg Marianne & Clemens

14 Mei 2014 | Frankrijk, Chartres

We zijn met wat horten en stoten en 2 dagen te laat in Chartres aangekomen. Dat is enerzijds gekomen door het slechte weer met veel tegenwind en veel regen maar anderzijds door een grote stommiteit van mij.
Het hotel waarin we afgelopen zaterdag sliepen houdt er vreemde gewoonten op na. Bij inchecken kregen we 3 sleutels. Het was ons niet helemaal duidelijk waar deze voor dienden maar daar kwamen we snel achter.
De fietsen mochten in een tent in de tuin staan en de tuin was keurig afgesloten met een deur.
Toen we om 16 uur een biertje wilden gaan drinken bleek de doorgang door het hotel afgesloten, het hotel was dicht gedurende enkele uren. De gasten konden via de brandtrap en een branddeur naar buiten en weer naar binnen (daarvoor dienden dus de 2 andere sleutels). Na het diner werd ons gevraagd af te rekenen, maar ook voor de kamers. Toen kregen we een 4e (!) sleutel. Want op zondag was het hele hotel gesloten en met de 4e sleutel konden we de fietsen uit de tuin ophalen.
Het ontbijt stond de volgende dag wel klaar maar we hebben geen mens gezien.
De sleutels lieten we in de kamer achter nadat we de bagage op de fietsen op straat hadden gebonden. Toen pas kwam ik erachter dat ik tas met de tent, de slaapzakken en de matjes in de tuin had laten staan. Deze tas was onbereikbaar voor ons. We besloten maar een beperkte afstand te fietsen, want we moesten nog een keer terug om de tent op te halen.
Bij het volgende adres bleek dat van het gebruik van openbaar vervoer geen sprake kon zijn. De eigenaar bood ons aan met zijn auto heen en weer te rijden waarvoor we hem natuurlijk erg erkentelijk waren. Dus ook op maandag zijn we veel later in de ochtend vertrokken dan we van plan waren.
Die avond konden we met veel moeite een slaapplaats vinden. Toen we die gevonden hadden werden we met een andere eigenaardigheid van de streek geconfronteerd. Alle eetgelegenheden en restaurants waren gesloten op maandag, niet een was er open.
Een klein Marokkaans winkeltje hielp ons uit de brand en konden we onze maag vullen met muesli en melk, een soort Christmas pudding en onvervalste rijstepudding, weliswaar omlijst met een heerlijk rood wijntje.
Chartres gaan we morgen weer verlaten. We hebben anderhalve dag heerlijk kunnen uitrusten en we zijn echte toeristen geweest. Het is een prachtige stad met een imposante kathedraal.

• 14 Mei 2014 - 21:10

Leo:

La vie n'est pas toujours un lit de roses, moeten jullie maar denken.
    Komende dagen wordt het wel warmer voor jullie.

• 14 Mei 2014 - 22:27

Marja En Rob:

Wat zullen jullie er de Pé in hebben gehad toen jullie tot de ontdekking kwamen dat de tent nog in de tuin lag. Maar eind goed, al goed.
    Succes weer.

• 14 Mei 2014 - 22:57

Corine:

Sjonge sjonge, enerzijds heel vervelend, maar wel lekker om een time out te hebben gehad.
    Nu gaan jullie er weer tegenaan!!!
    In de tussentijd is jullie huis steeds verhuurd terwijl het park niet vol is.

Veel plezier!!
    Gr. Reind en Corine

• 16 Mei 2014 - 20:06

Mineke:

Wie reist wordt wijs, zei Linnaeus in de 18e eeuw en het blijkt dat er nog niets is veranderd!
    Mineke

• 16 Mei 2014 - 21:13

Helene Van Driel:

hoi clemens en marianne,
    wat een avontuur, maar zo zie je maar weeralles komt op zijn pootjes terecht!!!
    Hopelijk wordt het weer wat beter!
    groetjes henk en helene

• 16 Mei 2014 - 22:42

Elly Wentink:

Wat een bijzondere ervaringen. Dat maakt het achteraf wel erg leuk al begrijp ik dat je baalt op dat moment. Luitjes, veel succes de komende dagen en we kijken uit naar jullie volgende verslag

• 17 Mei 2014 - 09:56

Marjo:

Hoi marian en clemens,
    Leuk om jullie reisverslagen te lezen. Minder leuke niet geplande zaken beleef je haast altijd als je een avontuurlijke reis aan het maken bent. Op het moment is het zeeeeeer vervelend maar achteraf heb je weer een leuk verhaaal om te vertellen waar iedereen smakelijk om zal lachen ( ja, ja, je was er niet bij, lach maar) . Nog veel fietsplezier met een lekker zonnetje, zoals hier momenteel. Tot een volgend keer.
    Marjo en Hans

• 18 Mei 2014 - 13:19

Bart En Wilma:

Hoi Marianne en Clemens,
    Leuk om jullie avonturen te vernemen en hoe herkenbaar is deze franse eigenzinnigheid.
    Veel plezier in het vervolg. We fietsen in gedachten mee !
    Bart en Wilma

• 19 Mei 2014 - 15:10

Jelke En Ton:

Bon jour Marianne en Clemens,

La douce France ;)
    Hoewel het wel bij jullie past, gebeurt het hopelijk niet nog een keer...;)
    Succes weer en veel zonneschijn gewenst!
    Liefs en groetjes,
    Jelke en Ton

• 20 Mei 2014 - 22:41

Anja:

Wie ver reist kan veel verhalen, dat blijkt wel weer.
    Ik zie jullie zitten aan de muesli en rijstepudding met rode wijn, een idee voor ons volgende etentje?
    Wel fijn om na al die inspanningen even "gewoon" toerist te zijn. Hopelijk hebben jullie inmiddels wat beter weer.
    Bon voyage et à la prochaine.
    Liefs van ons, Hein en Anja.